Praktische informatie

Handig om te weten

Welkomsttijden

Bij Landrijk de reesprong kun je logeren in de luxe safaritenten van eind maart tot eind oktober. In de luxe lodge kan er het gehele jaar overnacht worden. Ook vergadering zijn bij ons mogelijk, een weidesessie geeft extra dimensie aan de dag. In beide verblijven is er een kachel, waar heerlijk omheen gezeten kan worden.

Aankomst- en vertrektijden
Jullie zijn van harte welkom vanaf 15.30 uur. We zouden het fijn vinden als jullie rekening willen houden met deze aankomsttijd, ook al kunnen jullie misschien niet wachten. We willen je graag persoonlijk ontvangen en zorgen dat jullie in een schoon verblijf komen, daarom hanteren we deze aankomsttijd. De vertrektijden zijn op zondag uiterlijk om 18.00 uur en op de andere dagen 10.00 uur.

Opgemaakte bedden
Wij zorgen voor opgemaakte bedden bij aankomst. Dat is wel zo fijn, dan kan de vakantie gelijk beginnen bij aankomst. Deze service bedraagt € 7,50,- p.p. Heb je een wasmiddelallergie. We kunnen het bedlinnen wassen met wasmiddel van Ecover.

Huishoudelijke spullen
De safarittenten en lodges zijn een compleet ingericht vakantiehuis. Alles is aanwezig om te koken, te eten en te drinken. Er staat een standaard filterkoffiezetapparaat in de safaritent en een Nespresso in de lodge. Het is ook mogelijk om een Senseo neer te zetten, vraag daar gerust om. We zorgen wij voor vaatwasblokjes, een schoonmaakdoekje, een afwasborstel, een schuursponsje en vuilniszak. Ook is er toiletpapier en handzeep (want je wordt zeker vies op de boerderij) aanwezig. Niet vergeten mee te nemen zijn de keukenlinnen en badhanddoeken. Deze zijn ook te huur.

Luxe kamperen
In een luxe safaritent en lodge blijft het nog steeds een beetje kamperen. Het meenemen van warme pantoffels of sloffen is een fijne aanrader. De vloeren zijn geïsoleerd, maar soms toch een beetje fris.
En voor lekker lang buiten zitten, kijkend naar de sterren en luisterend naar de natuur, op de heerlijke relaxstoelen is een warm vest of extra plaid behaaglijk.

Warmte van de kachel
In de luxe safaritenten is een gaskachel aanwezig. En in de lodge is een pellet kachel aanwezig. Deze kunt u bijvullen met pellet brokjes. Wij zetten afhankelijk van het weer een hoeveelheid brokjes klaar voor uw verblijf.

Speciaal voor de allerkleinsten
We hebben een kinderpakket te huur. Bestaand uit campingbedje met matras, kinderstoel, aankleedkussen en badje (met standaard voor baby’s van 0 jaar). Voor het campingbedje dien je wel je eigen kinderdekbedje of dekentje + linnengoed mee te nemen. Een warm winterslaapzakje (bij frisser weer) is voor kleintjes ook fijn. In elk verblijf vind je ook plastic kinderbestek.

Wat is er al op de boerderij?
In het landwinkeltje zijn er veel spelletjes en boeken voor iedereen die op de boerderij verblijft. Ook is er extra leuk buitenspeelgoed aanwezig. Van stelten, springtouw tot boerengolfklompen. En groter speelgoed zoals een sjoelbord, voetbaltafel en schoolbord.

Oude kleding... heel belangrijk!
Op de boerderij draagt de boer een overal. Dat is niet voor niets. Want van het werk op het land wordt je wel eens vies. En ook tijdens het melken van de koeien sta je op de roosters, en daar kun je wel eens een “strontsproet” meekrijgen. Van ons krijgen de kinderen een overal, maar oude kleren om in te spelen is ook wel zo handig. Er is een wasmachine aanwezig op de boerderij, waar je tegen vergoeding gebruik van kan maken
Ben je op zoek naar een nieuwe laarzen? De laarzen kun je bij ons bestellen in allerlei hippe kleuren. Gemaakt van natuurrubber en katoenen binnen voering. Wij zijn een mooie samenwerking aan gegaan met Druppies, trendy laarzen. Bij elk verkocht paar, steun je ook nog eens CliniClowns.

Milieu
De boerderij staat midden in de natuur. Om al het moois te behouden en te beschermen zijn we zo veel mogelijk duurzaam bezig. Ons warm water (ook in de melkkamer) en verwarming komt bijvoorbeeld van een luchtwarmtepomp kachel. En ook zaaien wij ons grasland in met klaver, zodat er minder of geen kunstmest meer nodig is om het gras te laten groeien. Als het donker wordt is de wandelroute in het bos, spaarzaam verlicht. De lampjes branden om en om. En op de boerderij is er verlichting wat aan gaat met bewegingsmelders. In de lodge wordt er geen gebruik gemaakt van gas.
Om ons steentje bij te dragen scheiden wij ons afval. We hebben op de parkeerplaats vier afvalcontainers. Eén voor karton/papier, één voor glas, één voor pmd – plastic, metalen en drankverpakkingen en één voor restafval.

Annuleren:

Wij hebben de mogelijkheid om een annuleringsverzekering te kunnen afsluiten. Indien u onverhoopt uw vakantie moet annuleren, verzoeken wij u z.s.m. contact met ons op te nemen. We kunnen de onderstaande annuleringsvoorwaarden hanteren. Waar mogelijk kunnen we in overleg een nieuwe reservering afsluiten. Dit geldt niet voor annuleringen binnen 21 dagen voor de ingangsdatum van de reservering.

Indien de (Mede)recreant geen annuleringsverzekering heeft afgesloten of de reden van annulering niet onder de onder 4.1.1. bedoelde Verzekeringsvoorwaarden valt, dan wordt de reservering geannuleerd conform onderstaande voorwaarden. De volgende bedragen van de reissom en eventuele kosten van de annuleringsverzekering zijn door de (Mede)recreant verschuldigd:

  • Bij annulering tot 120 dagen voor de ingangsdatum 10% van de reissom.
  • Bij annulering tot 90 dagen vóór de ingangsdatum: 15% van de reissom.
  • Bij annulering tot 60 dagen vóór de ingangsdatum : 50% van de reissom.
  • Bij annulering tot 30 dagen vóór de ingangsdatum:75% van de reissom.
  • Bij annulering binnen 14 dagen vóór de ingangsdatum: 90% van de reissom.
  • Bij annulering op de ingangsdatum of later: de volle reissom.

Wordt er door de recreant, voor de ondernemer acceptabele, vervangende recreant gevonden, die het gebruik van de accommodatie onder de dan geldende voorwaarden wil overnemen dan is dat mogelijk. Indien de ondernemer reeds eerder een recreant heeft gevonden die het gebruik wil overnemen, dan geniet deze voorrang. In beide gevallen dient verrekening plaats te vinden. Waarbij de ondernemer 5% van de overeengekomen prijs met een minimum van € 27,50 en een maximum van € 55,00 aan administratiekosten in rekening mag brengen. Administratiekosten bij definitieve annulering € 30,-.